Fyrtiofemte tanken: Föreläsning och myrkryp

Det var föreläsning för kunskapsföretagare på Stadsmuséet idag. Lunchmacka och kaffe ingick. Första halvan var ok: genom att ha koll på sin kärnkompetens och våga följa sina känslor kring vad som är rätt och fel kan man nå framgång. Trivialt? Kanske, men ändå värt att fundera över. Fick dessutom lämnat ut några visitkort och fick ett antal tillbaka. Ska bli spännande att se vad det leder till.

Efter pausen fortsatte det. Fast snacket körde fast. Efter en timme var jag någon helt annanstans i tankevärlden, plockade ihop mina papper och ramlade ut i snöblasket. Isch, var ordet. Nu är det manusläsningsdags och sedan ska jag belöna mig själv med att läsa ut Vallgrens Den vidunderliga kärlekens historia.

Imorgon far jag till Stockholm för att umgås, gå på vernissage och blogg-middag och besöka Cosmos Factory. Ska bli skönt att lämna staden en helg.

Kommentarer