Åttioförsta tanken: Röhsska och Hisingen



Jag tog cykeln till Röhsska i förmiddags för att dels träffa deras presschef, dels deras museichef. Det blev en snabb rundvandring genom huset som slutade med att jag fastnade framför Vivienne Westwoods visning inför hösten 2008. I barockrummet bredvid fanns finalplagget från visningen. Läcker var ordet! Sedan blev det ett inspirerande lunchmöte med fotografen Maja, innan jag drack kaffe med presschefen och fick en förhandskoll inför kvällens vernissage för Polhem c/o Röhsska. Mer om besöket kommer imorgon.

S bjöd sedan in mig på middag och tuppkamsklippning hemma i sin lägenhet på Hisingen. Jag tog cykeln och kämpade mig över Göta älv-bron. Seegt. Men skam den som ger sig! Kul att ses. Imorgon ska vi gå på Dockteater Sesam tillsammans och se Mikado. Mer om detta kommer på Kulturbloggen.

Bron var lika oändligt lång åt andra hållet. Och det är många backar till K-torp. Fast hem kom jag. Tjoho!

Kommentarer