Etthundrasextonde tanken: Sol och så

I fredags var jag och C inom Pan igen. Hon hittade böcker. Jag med. Fast jag skickade min till Stockholm, till D. Det var en Tucholsky. Sedan lunchade vi på Gunnebo, promenderade i parken och skrev konversationskort i sann 1700-talsanda. Badade gjorde vi också. Jag lekte haj och plaskade. Kvällen tillbringades i Biskopsgården hos J&L. Åt hamburgare och drack öl. Mycket trevligt.

Gårdagen spenderades hos bror, M och lelle w. Jag är förälskad i mitt brorsbarn. Han fick spikes och löfte om Doc´s i miniformat och skinnjacka med nitar. Vi sjöng: "I´m so bored with the USA..." och trivdes i varandras sällskap. Ska nog fixa honom ett litet boffersvärd och en liten rustning så han kan leka lelleorch med faster också.

Jag hälsade på J också i "nya" huset, badade i poolen med L och lekte i största allmänhet. Jag passade inte i hans pyjamas så han gick med på att ta på den själv till slut. Kände mig som en mycket listig pyjamaspåtagare ;).

Sedan var det Sopranos i flera avsnitt. Schysst. Chris är min favvo. Ska beställa honom på nätet. För övrigt är det varmt. Alldeles för varmt för att jag ska kunna vara kreativ, men ska göra ett försök. Fast först mera kaffe.

Kommentarer