Tanke nr 179: Klubb, musik och biljettchanser

Kulturbloggen lottar tillsammans med PK Musik ut totalt fyra biljetter till Cranes spelning i Göteborg på fredag den 30 november. Läs mer här. Jag ska gå dit med H och K, festivalpolare och vänner från förr då GASO hette Filosofisticata och var något helt annat. Det blir säkert bra. Recension kommer nästa helg.

Igår var det Tip. Lika vackert, vänligt och dekadent som det brukar. Det är min absoluta favoritklubb, och lokal, i Göteborg. Jag hade uniformsjacka från Operans utförsäljning tidigare i år, burleskt stukad hatt och flor ner över ena ögat. Hade snott cirkusdirektörens domptörspiska också för att hålla ordning på min livvakt, löjtnant Erlandsson. Vi tillhörde preussiska armén, den revolutionära avdelningen som kvällen till ära bestod av... just det: två personer.

C är på besök men har försvunnit ut i göteborgsnatten. Själv lyssnar jag på vemodsmusik och ska snart ta en kopp te. Livet är fint.

Kommentarer