Tanke nr 201: Ekonomi och folk från förr

Startade dagen med att läsa ut en Balderson till, Statsrådets fall. Skrattade hejdlöst under större delen av läsningen. Hade sedan ekonomisk genomgång av läget för Octotext med redovisningsekonomen E. Det såg bra ut. 2009 har gått uppåt, speciellt under andra halvan av året, och det ser ljust ut för 2010.

Kom sedan till Chalmers för administrativt jobb med HAL-projektet, men fick lämna mitt i på grund av att anbud skulle lämnas in genom Frilansarna. Som enda firmatecknare på plats i staden tog jag mig ner till Skatteverket i Nordstan och hamnade hos en handläggare som tittade på min framlagda legitimation och sa: "Dig har jag haft som lärare. I svenska." Det var bara att le och hoppas att klara granskningen. "Skönt att se att du har fått jobb", svarade jag. "Japp. Med en sådan lärare så..." blev svaret. Det var kul att höra.

Kom tillbaka till administrerandet ett tag och snart väntar senaste Hylinger och middag. Tjoho!

Kommentarer

Anonym sa…
Roligt med folk, som uppskattat det man gjort! Fast att du är bra, det vet vi ju alla!
M
Jenny sa…
Helt suverän faktiskt. Och ödmjuk. Hai.