Tanke nr 327: Delfiner och klänningar

Gick ifrån krigen ett slag och läste om Delfinön av Arthur C. Clarke. Det var nog BBC-serien om Söderhavet som inspirerade. Boken kändes en smula uppstyltad och träig. Men jag gillade den som yngre.

Tog en tur på stan efter jobbet. Spanade in KappAhls nya Vintage Stories-kollektion. Hade en surrealistisk storleksresa. Klänningarna i kollektionen var mycket små i storlekarna vilket bekräftades av kassörskan. När jag provade min ordinarie storlek, gick plaggen inte att knäppa. Isch. Provade sedan annan klänning ur en annan kollektion och fick gå ner två storlekar. Hittade sedan en kjol i min "vanliga" storlek, också den från ordinarie kollektion. Det är en djungel det där. Prova är det enda som funkar. Ska packa ner vinterjackorna och rensa i garderoben i helgen. Det börjar bli lite trångt.

Var på Scandic Rubinen också. En frilanskollega hade vernissage. Kändes lyx. Nu är det helg och jag ska snart krocka med en kudde.

Kommentarer