Tanke nr 442: Kort summering

Det har varit en sådan där vecka som kom och försvann. Mycket jobb: en rapport skriven, säljplanering och möten, anordnat och genomfört konferens bland annat. Ruljans på kontoret hos Frilansarna. Två kollegor försvinner ut på redaktionsjobb av olika slag, ny kollega har flyttat in, ytterligare en kommer i februari, en har slutat. Kul och lite trist samtidigt. Nu blir jag själv i mitt rum ett tag. Men känner jag mig ensam finns alltid soffan. Bra med kontorssoffa. Det har jag alltid sagt.

Igår kväll var det dags för fredagsmys hos I. Jag fixade mat hos Lai Wa och anlände vid 18. Åt gott, drack vin och gjorde musikquiz. Konstiga associationer emellanåt, men mycket fniss. Och ett quiz blev det med tjugo frågor. Göteborgshumor, nörderi och Trackslista – allt i ett.

Fick scones till frukost, lunch och glass med chokladsås. Snackade och planerade zumbapass, badade och fick kaffe på badkarskanten. Lyx!

Nu hemma med kz. Ska läsa senaste numret av Populär historia och fila på fler musikfrågor. Fin helg såhär långt. Hai.

Kommentarer