Tanke nr 570: Av-arrning pågår

Egentligen skulle jag väl ha skrivit "avrollning", men jag har ju inte lajvat. I alla fall inte så mycket. Hjärnan är fortfarande tumlad och tömd, men jag är nöjd. Och fortfarande stolt. Vi gjorde det.

När jag började lajva, 2005, var det en person som sa till mig: "Snart har du också ett lajvförråd." Jag protesterade då, men insåg snabbt att hobbyn tar plats. Mycket plats. Nu finns det ett lajvförråd. I Bagis. Så kan det gå. Fina kartonger med fantasyprylar, post apoc-grejjer och historiska kläder och props. Nöjd över det också. Fast jag har inte märk dem lika fint som Monstermamman. Hon har till och med gjort rebusar på gaffatejpen...

I torsdags tog jag mig en shoppingtur på Liljeholmstorget. Så jäkla gott att inte handla praktiskt – utan snyggt. Nya strumpor, klänningar, blusar och lyxiga duschcrémer fick följa med hem. Kanske till och med dags att uppdatera Oh my golly!. Kan vara på tiden...

I övrigt är det påsk. Det står en stek i ugnen, vi har sett på handboll och katterna sover i formation. Allt är som det ska vara. Hai.

Kommentarer