Tanke nr 857: På tur med Torsten

Låt mig presentera Torsten. Han och jag gick omkring lite i solen i Gamla stan idag vid lunchtid. Jag drack kaffe och Torsten nosade på snöslask och gillade inte att bli blöt om tassarna. Torstens matte Lisa som driver Rapsodi Kommunikation var också med. Jag är inte helt säker på att Torsten hade velat gå på promenad med mig annars.




Innan Torsten släpptes ut i solen var hans matte och jag på Formosa och åt lunch. Det var starkt som attan, men gott. Mellan tuggorna och vattenklunkarna hann vi med att uppdatera oss om vad som hade hänt sedan senast vi sågs, vilka projekt som var aktuella för tillfället och hur gamla idéer har fått nytt liv i en ny form. 

För övrigt ryktas det om att Torsten är professor. Inom vilket ämne verkar ytterst oklart, men det spelar kanske ingen roll. Gullig är han i vilket fall. Hai.

Kommentarer