Tanke nr 866: Besök, skivor och kryddburkar

Dagen startade lite långsamt. Skönt att det går att lösa Melodikrysset via nätet. Vi lyckades lösa det trots diverse chansningar. Ett snabbstäd senare kom J på besök. Det dracks kaffe i köket och klappades katt. Jag gav mig på att sortera upp bland vinylskivorna (nej, jag orkade inte med singlarna) och sätta plast på de som saknade. Men vi hade inte tillräckligt många plastfickor. Dags att göra en ny inköpsräd.

Medan jag sorterade som bäst, somnade J på soffan med en liten katt vid fötterna och en lite större uppe vid huvudet. Alla tre verkade mycket nöjda. När de vaknade till liv igen var det risotto med svamp och stekt kyckling i köket. Gott var ordet. 

Jag skypeade en stund med W medan de andra snackade i vardagsrummet. W och jag pratade inte så mycket. Jag pratade mest med Piff och Puff. W byggde ett litet mobilställ för telefonen så jag skulle se dem ordentligt, Piff och Puff alltså, medan han grejade med något mycket, mycket viktigt. Fast vi hann prata om att vi ska till Legoland i sommar. D får också följa med.

Kvällen har spenderats med Barnaby och Jones i Midsomer. Och sen blev det av någon anledning kryddsortering i köket medan vi lyssnade på Brinsley Schwarz. För övrigt är det sovdags sedan länge och jag ska umgås med ett gammalt nummer av Sonic.

Kommentarer