Tanke nr 910: Semesterjoxande




Semester och dator hör inte ihop. Men nu hade bokhögen bredvid sängen vuxit sig hög och listan över böcker lästa under 2015 behövde uppdateras. Lika bra att skriva ett inlägg också när jag ändå håller på.

Semester alltså. Svårt att tro att det är sommar när man tittar ut genom fönstret. Det är grått, grått och ganska kallt. Känns som det har varit såhär hur länge som helst. Fast jag har badat en gång i år, när det bestämde sig för att vara varmt i några dagar.

Har hunnit med ett Göteborgsbesök inklusive bror med familj, sillhäng i Trädgårdsföreningen, besök i förorten, middag och balkonghäng hos I, egentid på stan när jag hände i bekanta och obekanta affärer, och snack på en filt vid Härlanda tjärn

Jag har haft lilla U på besök också. Vi hängde, pysslade, pratade om kollovistelser och bakade risbräck. Det var fint. Storasyster I får dyka upp en annan gång. Igår var hela familjen N här och fikade. De hade med sig tigerkaka och vi hade paj kvar sedan D:s bakryck dagen innan. Fint det med.

Svåger med familj har varit på traditionsenligt sommarbesök. Vi åkte ut till Kyrkogårdsön och bodde över på vandrarhemmet där. Plockade blåbär, gjorde blåbärsstrån, drack kaffe och låg på bryggan och lyssnade på vågorna. Det blev en hel del kaffe och en guidad tur på Siaröfortet innan vi tog båten tillbaka till stan igen.




De senaste dagarna har jag läst. Det går liksom inte att sluta med en serie när man väl har börjat. Men jag läste ut den sista delen i Engelsfors-trilogin för någon timme sedan. Och nu är det dags för mera kaffe. Och glass.

För övrigt ska jag fortsätta ha semester. Hai.

Kommentarer