Tanke nr 959: Bagishäng och smarta tankar

I fredags hade jag vännen A på besök. Vi körde ett rejält Bagishäng vilket infattade lunch på sushistället, handling på Ica, fika hos mig, besök hos A:s kompis Matilda Ruta i hennes studio, inköp av ett styck print av Karin Efraim och ytterligare en Ica-handling.

I lördags var vi husliga och varvade tvätt och städ med några avsnitt av Homeland, serien vi tittar på just nu. Och om någon undrar: Ja, vi ser en serie i taget. Varför? Ingen aning. Det är enklast så.

I söndags hälsade vi på familjen N och åt god middag, spelade kort och försökte få lilla P att acceptera någon annan än familjen. Det gick sådär.

Den här veckan ägnat jag mig åt redaktörsarbete och jobbar på att komma på smarta saker att säga om det jag läser. Det flyter på. Om det alltid är så smart däremot är en annan femma.

Kommentarer