Tanke nr 1001: Skiffle, indie eller country?

Det här kan bli året när jag börjar lyssna på sån där "modern" musik, alltså sånt som har gjorts senare än säg ... 1995. Eller inte.

D gav mig, som vanligt höll jag på att säga, en och annan vinylskiva i julklapp. Årets paket innehöll två Nick Lowe-plattor, Labour of lust (1979) och Party of one (1990) och en skiffle-platta, Kings of skiffle (1973). Skiffle-plattan är en dubbel-lp och något som borde finnas i varje hem. Nick Lowe utgår jag ifrån redan finns i varje hem så kommentarer därom är överflödiga.

Under morgonens Spotify-lyssnande (Discover weekly) var det en blandning av bland annat Billy Walker, Down to my last cigarette, Roger Miller, Little green apples och Roy Acuff, Wabash cannonball. Nytt? Nä, men bra. Sådetså. 

För övrigt har jag egenlyssnat en del på Kent, det är snart mörkt och jag ska strax promenera över bron till Friskis & Svettis.

Kommentarer