Tanke nr 1016: Prolog 2017

Bättre sent än inte. Nu är det en månad sedan årets Prolog gick av staplen, och även om det för min del inte hände något speciellt spektakulärt är det ändå på sin plats med några rader i vanlig ordning.

Jag delade rum med T och L. Mysigt. Även om man tror att det ska vara smidigt att ses när alla är på ett och samma konvent, så är det svårt att få till möten. Någon ska iväg på någon programpunkt, någon annan ska på toa, en tredje ska äta, en fjärde har glömt bort att man skulle ses ... Ja, ni fattar. Därför är det bra att dela rum. Då ses man i alla fall lite.

I år höll jag ingen egen programpunkt, men var med på ett seminarium om nördfeminism för män, upplevde musiken och människan tillsammans med Lo Ersare och lyssnade på lajvpresentationer. Där emellan fikade jag, pratade med vänner från väster och öster och trivdes så där i största allmänhet.

Nästa år firar Prolog 10 år. Är inte helt säker på att jag kommer vara där, det kan bli Knutpunkt istället som hålls i Lund. Det blir ett annat tioårsjubileum – jag har inte varit på Knutpunkt på 10 år. Kan vara dags för det igen.

För övrigt är det dags att uppdatera listan över lästa böcker.

Kommentarer