Tanke nr 1029: Klädbyte

Igår skulle jag städa. Men innan det gick att börja dammsuga behövde jag få in kläderna i garderoben. Fast där hängde massa sommarkläder och tog plats.

En timme senare hade sommarkläderna bytts ut mot vintervarianterna och de stackars trasor som knappt har använts de senaste åren packades ner i en kasse för vidare frakt mot återvinningskärlet på parkeringen bakom biblioteket.

Idag är det kallt här i hufvudstaden, kallt och soligt. Jag har dragit på mig en favorittröja som sovit sommarsömn det senaste halvåret och hittat en kjol som jag glömt att jag hade. Det är rätt bekvämt att liksom shoppa hemma hos sig själv. Samtidigt slår det mig att jag har en hel del kläder som aldrig används utan bara ligger där och deppar och väntar på bättre tider, oavsett årstid.

Nu är det lunch och jag kom precis på att jag glömde ta med klädpåsen i morse. Jaja, det är en världslig sak. Och varken påsen eller återvinningen kommer att försvinna under dagen, alltså kan jag fixa det imorgon. Hai.

Kommentarer