Tanke nr 1072: Doftminnen

Igår bytte jag parfym. Den senaste tiden har jag haft C K One Red, men igår blev det tyngre – Hugo Boss Deep Red som är en gammal doft-trotjänare. Varje gång jag tar på Boss-parfymen gör hjärnan en snabb återblick till ett tidigare liv, ett liv i en annan stad och ett annat jobb.

Parfymen lanserades 2001. Samma år började jag jobba på Lernia. Jag har fortfarande kvar fotot som satt på presentationsväggen i lokalerna där vi huserade. På kortet är jag kortklippt och har svart skjorta. Och jag vet att jag har på mig Boss-parfymen. Jag hade den jämt då.

Nuvarande vardagsparfym (2018).
Dåvarande vardagsparfym (2001).

För övrigt fick jag i dagarna brev om min tjänstepension. Den kommer från åren på Lernia. Enligt beskedet är min beräknade tjänstepension 163 kronor i månaden. Det kan förändras. Men jag är garanterad 162 kronor. Där ser man.

Kommentarer