Tanke nr 1125: Sommarprat

Hittills har jag lyssnat på två sommarprat: Jesper Waldersten och Markoolio. Jag har gillat båda, av olika anledningar. Första gången jag stötte på Waldersten, var på Astrid Lindgren-konferensen förra hösten. Han samtalade med Thomas Alfredsson och det var riktigt rörigt, oförberett och trist.

Sedan hittade jag honom igen i och med att han har en pågående utställning med de nya illustrationerna till Bröderna Lejonhjärta på Kulturhuset i Stockholm. Svärtan är fantastisk. Jag har ett möte med Ulla inbokat i nästa vecka och då ska vi äta lunch och kolla in utställningen. Och hans sommarprat var ... mitt i prick. Dessutom fick jag upp ögonen för The National. Schyst sound som påminner om Tindersticks mixat med The Wedding Present. Det är aldrig fel att hitta nya musikfavoriter, eller konstnärer för den delen.



Markoolios sommarprat var ärligt och modigt. Jag blev lite rörd och glad på samma gång. Dessutom var det en oväntad bonus att han spelade "The Twist" med Chubby Checker and Fat Boys.



För övrigt är det dags att dricka kaffe.

Kommentarer