Tanke nr 1168: En fnissig kväll

Igår skrattade jag så jag fick träningsvärk i magen. Det började med att I kom till stan och vi möttes upp för middag på Bianchi. I:s kompis L var också med. Hon och jag kände igen varandra från diverse lajvrelaterade event men hade aldrig pratat med varandra. Det tog vi igen igår. Samtalsämnena vandrade från religiositet (eller avsaknaden av densamma), gemensamma bekanta i såväl Göteborg som Stockholm och trevliga butiksbiträden till nöjda suckar över god mat och gott vin.

Sedan ramlade vi ner till Chinateatern för att se en show med Sarah Millican. Helt fantastiskt roligt! Skrattade emellanåt så jag tappade andan. Igenkänning och självdistans kombinerat med brittisk humor och en hel del under bältet-fniss. Tack I för att du fixade biljetter!

För övrigt ska jag hugga in på nästa Elizabeth George.

Kommentarer