Tanke nr 1176: En gång är ingen gång ...

... och två gånger är en vana. Förra söndagen mötte jag upp J på Lilla Bagis för en fika och lite textrespons. Den här gången var det han som responsade på min text istället för tvärtom. Idag lockade D med mig ner till samma ställe för en brunch. Mysigt.

Ett annat ställe där jag trivs är Skarpnäcks kulturhus och deras bibliotek. För några veckor sedan behövde både D och jag lämna lägenheten efter intensivt jobbande och kom på att det gick ju faktiskt att gå söder ut istället för ner till centrum som vi brukar. Vi lunchade på det lilla caféet i kulturhuset och sedan satt jag på biblioteket och knapprade. Samma sak, förutom lunchen, skedde i onsdags. Den här gången mötte D upp mig efter jobbandet och vi letade efter någonstans att äta middag. Valet föll på Chow Thai i Skarpnäck. Och det visade sig vara en hit! Det var den gulligaste ägarinnan vi träffat tror jag. Hon tog sig tid att prata med oss och undrade vilka vi var och om vi bodde i området. Sedan kom hon ut med ett gäng kryddor och lät oss provsmaka både finger- och korianderrot. Vi kommer definitivt att gå dit igen!

För övrigt ska jag ta min deckare och krypa ner i renbäddad säng i nystädad lägenhet. Hai.

Kommentarer