Tanke nr 1179: Om allt och inget

Nu har tiden gjort ett sånt där konstigt hopp igen och plötsligt är maj slut och vi är inne i juni. Så kan det gå.

Just nu ligger jag under en filt och är nöjd. Vi har lånekatt tills imorgon och han har somnat vid fotändan i sängen. Den här gången flyttade han bara in och gjorde sig hemmastadd. Mysigt. Hans matte och husse ska flytta till en annan lägis här i Bagis, och även om han skulle ha gjort sig suveränt som stylish inredningsdetalj under dagens fotografering är det lugnare för honom att  vara på sov- och gos-semester här hos oss.

Imorgon ska jag till Uppsala för nu börjar min deltidstjänst som forskarassistent och redaktör på universitetet. Spännande och roligt! Ska ha ett möte med professorn och dra upp planerna för samarbetet.

Parallellt fortsätter jag med mina frilansuppdrag och väntar just nu in två korrektur som är på väg från formgivarna. Alltid kul att se hur manusen blir när de är satta. Härom dagen kom det en bok med posten, min första bok som jag har redaktörat för Libers högskoleavdelning. Den heter "Källkritik på schemat - det kritiska tänkandets didaktik".

I övrigt har jag varit på västkustturné: konfirmation i Skåne, besök i Halmstad, snabbt besök hos brorsan och hans familj och avslutade med burgare och jobbhäng med M. Jag har också varit på anarkistisk bokmässa med Föreningen Arbetarskrivare, käkat middag med F, ätit söndagsmiddag hos J, läst ut ännu ett par deckare och varit faster i tio (!) år.

Håhå jaja, tiden går. Nu är det dags att läsa lite till.

Kommentarer