Tanke nr 346: Regn på tvären

Det öser ner. Maj? Neh. Mera februari. Skypade just med S från Frilansarna som precis kommit hem från en reportageresa till Bangladesh. Där var det 30 grader och sol. Kontrastvärldar – på många sätt.

Jag umgås med Tummen, Emelie, Agge och de andra i Barn av sin stad. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Det är som att umgås med gamla vänner. Och jag hoppas alltid att Henning inte ska dö i lungsoten, att Lotten inte ska drunkna, att Rudolf ska välja Emelie istället för Gertrud och att August ska välja "rätt". Men de ändrar sig inte och det är därför jag måste läsa om böckerna gång på gång. Någongång kanske det blir annorlunda...

Ikväll blir det middag hos I. Ser fram emot god mat och att träffa nytt folk. Spännande att se vilka de andra är. 

Bild från: http://www.katarinabangata.se/


Kommentarer