Tanke nr 345: Och en vecka har gått


Ännu en arbetsvecka att lägga till handlingarna. Har haft ett otal bloggrubriker och korta små inlägg i huvudet under de senaste dagarna, men har inte kommit längre än till just en tanke.

Sitter nu på Frilansarna. F har varit superkollega och köpt en adapter så jag nu inte behöver kisa och sitta framåtböjd för att se vad jag skriver. Gött är det. Det är fantastiskt mycket sol ute. Var på Röhsska och lunchade med vännerna idag: T, S, K, J och lilla E. Lilla E fick en sagobok med John Bauer-sagor av mig och T. Jag fick också present: snyggefoton från – och med – S från mitt födelsedagspartaj i höstas. Jag har en del snygga klänningar ;). 

Igår fick jag också present: en kakburk med Lilla My-motiv. Och kakor! K måste ha tyckt att jag har varit extra snäll den senaste tiden. Det låg chokladpraliner i burken också. Ska ta en senare i kväll. Lyx i miniformat.

Apropå John Bauer så var jag och M på modevisning, Bauer goes New York, på Röhsska i förra veckan. Det var Prickig katt och Teaterbutiken som arrangerade visningen. Extra cred till de sagolika hårkreationerna, mosskorsetten, dansarna och maten från Gaffelkonst. Det sistnämnda rekommenderas varmt om du behöver catering framöver. Snyggt, lyxigt och suveränt gott.

Däremot rekommenderar jag inte Winter-serien på SVT. Jo, om du vill se deprimerande, osympatiska poliser som står i spöregn snett från sidan och slänger ur sig sarkasmer, eller har en förkärlek för långsamma kamerasvepningar i mörker, eller tycker om deckare där storyn är tunn och definitivt hade behövt koncentreras för att skapa mer spänning – då är det något att se. Men inte annars.

Från det ena till det andra: när jag var och lunchade med K i närheten av den stora högskolan igår, träffade jag på min bänkgranne och lekkompis från gymnasiet. Han var sig lik. Och spelade fortfarande i band. Han jobbar numera på det stora fordonsföretaget. Så kan det gå. Kul att se honom i alla fall.

Nope. Nu är det hemgång. Kollegan har börjat hoppa i Spotifylistan så jag blir alldeles förvirrad, klockan är mycket och Vampire Diaries väntar. Dessutom ska jag städa. Hai. För övrigt anser jag att solen är överskattad.


Kommentarer