Tanke nr 1141: Bland text och engelsk landsbygd

Phew. Nu har jag jobbat rätt mycket en tid. Men det är ok. Det kallas frilansarvardag. Det är sällan man har lagom med jobb, det är mer antingen eller. På kontoret brukar vi prata om det här emellanåt, speciellt att det kan vara svårt att tillåta sig njuta i de perioder där jobbläget är lugnare. I alla fall, de senaste veckorna har jag snorklat runt i olika texter. Fyra uppdrag är avslutade och ett femte är i full gång.

Bloggandet har en tendens att halka efter i tider av mycket jobbande. Så jag kör en gammal goding och slår till med en lista över vad som har hänt den senaste tiden:

  • Jag har varit på konstutställning, "Nymaterialism", på Bonniers konsthall. Mer om det här.
  • I förra veckan var jag och två av mina kontorsrumskompisar, I och C, på Bitter Pills för att fira ett avslutat uppdrag som vi alla, i olika faser, varit involverade i. På vägen dit smet jag inom (stora) Mickes, en skivhandel som jag skrivit om tidigare – läs mer här, och köpte Pogues "Hell's Ditch" på vinyl. En av barpersonalen på Bitter Pills kommenterade min skivpåse och undrade om jag köpte vinyl för att ha som konst, eller för att jag lyssnade på skivorna. Jag svarade som det är: Jag lyssnar på de skivor jag köper, men det blir extra kul om det dessutom är ett snyggt omslag och/eller innerkonvolut. Vi pratade vidare lite grann om musik, hantverkarbesök och dragshowartisteri och sedan gick han under namnet "min kompis" resten av kvällen.
  • Jag har även blivit lite gamlare. Igen. Det händer tydligen varje år. D var i Gbg den aktuella dagen så jag hade bjudit hem mig till J som bor i Gröndal. Jag fick gosa med hund, dricka vin, äta både huvud- och efterrätt och snacka skit. Bra kväll.
  • Jag läser massa deckare som utspelar sig på den engelska landsbygden. Favoriter för tillfället är Elly Griffiths och Mark Billingham. Har varit på biblioteket i Gröndal och laddat med två nya böcker idag.
  • Nytt pussel har påbörjats, ett 1 500-bitars denna gång. Det är just nu helt omöjligt, men skam den som ger sig. I helgen blir det pussla av.
För övrigt är det jevvla mörkt och jag ska hem och tvätta. Hai.

Kommentarer