Tanke nr 360: En kalender blev två

"Jaja", är ett av mina vanligaste uttryck. Härom veckan insåg jag på söndagen att min kalender var borta. Utan kalender - ingen koll. Genom jobbkalendern visste jag var och när en del möten skulle äga rum, men det var också allt. Jag gjorde en sorts "vad-har-jag-gjort-när"-rekonstruktion och insåg att kalendern kunde vara i en fruktaffär i Gbg.

Skickade dit en kompis som turligt nog befann sig i närheten av affären. Negativt resultat. Jag gick dit igen dagen efter. Negativt resultat. Nåja, inhandlade ny kalender och såg den gamla som förlorad. Frågade ständigt vänner och kollegor under den kommande veckan: "Har vi bestämt något?"

Igår ringde fruktaffären. Min kalender var återfunnen. Tjoho! Plockade upp den efter jobbet idag. Nu har jag två. Bra med en i reserv :).

Jaja.

Kommentarer