Tanke nr 377: AK-jobb och frustration

"Traskar utan rast och ro, jagad av polis
Genom rock och trasig sko tränger snö och is
vi mågen på vår vandring stör, när vi knackar på som förr
ber om mat vid stugans dörr
åt en arbetslös..."

Min karaktär Sofia har fått jobb i tvätteriet och tänker: "Äntligen får jag göra något som man inte blir smutsig av. Jävvlar va skönt att slippa gegga i leran..." Dessutom var hon gött nöjd över att få jobba och inte bli hindrad av Brackan och hennes anhang. Då kanske trashankarna kunde få lite käk idag med. 

Ok... ingen tvätt någonstans. Ingen har råd att lappa, laga och tvätta sina kläder. Sofia får syn på arbetsledar-Clara och utbrister: "Va är det här för förbannat låssasjobb för låssaspengar som vi lika gärna kan elda upp? Ge mig något riktigt för fan annars skiter jag i att slava för dig!" Clara bara tittar överseende på Sofia och svarar: "Passar det inte kan du strunta i att komma imorgon. Då vill vi inte ha dig." Sofia tar tvättkorgen och går muttrande iväg. "Fan villket AK-jobbskit."

Kommentarer

Jenny sa…
kluttpendyl: Jag vet... :D. Ses snart!