Tanke nr 462: Om besatthet

Jag har varit fast i en bok. Näe, jag har varit besatt ev en bok: "The end of Mr. Y" av Scarlett Thomas. Läste ut den i morse. Har inte kunnat släppa den, har inte kunnat sluta läsa. Den har väckt tankar om vad som är verkligt och böckers kraft, om värderingar av vad som är viktigt i livet och om viljan att leva över huvud taget. Läs.

"Äh, jag ligger här och tänker ut
hur vi skall få vårt land på fötter bäst
Jag vill att allt skall bli som vanligt
ändå är det det som jag fruktar mest..."

Kan väl inte säga att jag är, eller har varit, besatt av bob hund, men det var en bra konsert på Trädgårn igår. Bra, men inte fantastiskt. Håller med Josefin Bagge. Blir dock alltid glad av Nu är det väl revolution på gång? och Rundgång, gräslök, fågelsång. Var där med H och hann med middag inklusive glass till efterrätt på Tien Tsin innan konserten. Skön kväll helt enkelt.

Kommentarer