Tanke nr 515: Fika, zombies och burgare

Tuffade tåg från Sthlm till Götet i förmiddags. Slumrade mellan Katrineholm och Skövde. Börjar bli en vana det där.

I torsdags undvek vi gången mellan Centralen och t-banan. Det blev Pressklubben och favorit i repris istället. Inte helt fel. I fredags var det jobb och fika på kvällen med lajvarvänner på Gråmunken. Hann med en kort sväng till Wirströms också. Pratade monster och lajv, Berättelsefrämjandet och postapokalyps. Nörderi på många plan...

Lördagen inleddes med Melodikrysset (nä, vi vann inte den här gången heller). Sedan drack vi kaffe. På kvällen blev det Tabbouli på Tavastgatan. Jösses Amalia vad mätt jag blev. Långsam promenad längs med vattnet, träffade nyförlovat par och diggade musik vid Slussens t-banestation. Blev fotad utanför stället där Tårtan spelades in också.

I söndags åkte jag hem till attributmakare Anna för att gjuta av mitt ansikte. Intressant att sitta ingeggad i alginat och inte garva medan jag lyssnade på de andras konversationer. Resultatet? Hmm, hemligt än så länge men mer kommer. Sedan var det tåg tillbaka till Bagis för att fixa hamburgare med alla tillbehör till vännerna och deras barn. Gott och mysigt.

Har just läst senaste numret av Populär historia och fascinerats av artikeln om Sveriges fattigvård genom tiderna. Läs om ni har chansen. I övrigt är jag lite sömnig och hoppas att det inte ska regna imorgon. Fast det ska det.

Kommentarer