Tanke nr 579: Frilansvardag

Det rullar på bra nu. Korrar, roddar och knyter nya kontakter. Var på Frilansdagen med L igår. Gillade Anna Lindmarkers föreläsning. Kunnig, intresserad och engagerad. Spännande om att höra var jobben fanns och få återblickar i tankeform till den tid jag var lärare.

Fikade på Söder och hittade klänningshimlen i form av Maritza. Ska spara lite och sedan se till att skaffa mig en godsak från Save the Queen. Eller Twin-Set. Eller båda. Kan hända att jag behöver hitta en klänning från Darling också.

Idag chockade jag kontorskollegorna. Var först på plats, hade kaffet igång, bar byxor och skuttade. "Var ska detta sluta?" sa L. "Det vet man aldrig. Jag ska träna också." Och träna gjorde jag. Friskis var sig likt men efteråt hamnade jag på Götgatan istället för Västra Hamngatan. Middagen var färdig när jag kom hem. Fint det.

Kommentarer