Tanke nr 597: Sommarturné

För en vecka sedan kom M. Handlade blommor till balkongen, klappade katter, turistade på Söder och i Gamla stan. D och jag tog tåget till Arvika på lördagen. Ceckade in i stugan "Mörten" på Fiskeviks camping och sedan släktträff på kvällen. Mycket folk, poängpromenad, fotografering, trängsel vid grillen, linedance-övningar och spökerier.

Söndagen var frukost på altanen, bilfärd till Gbg och porterstek hos I. Gott var det. I måndags tog vi färjan över till Fredrikshavn och tåg upp till Skagen. Mysigt hotell, fish and chips och lång vandring via stranden ut till Grenen. En stödkorv senare vandrade vi tillbaka för sen middag och hotellsov.

På tisdagen gjorde vi det omvända: tåg, färja, spårvagn, tåg. Hamnade i H-ås och fick middag. Somnade tidigt.

Igår tog jag tåget till Gbg och lunchade och tog en kaffe med T. Kul att ses och att inte ha bråttom. Hoppade på tåget till Sthlm på eftermiddagen, möttes av M och glada pälsar. Skönt att vara hemma. Nu ska jag inte röra mig på ett tag...