Tanke nr 618: Edward, Gästis och jag

Årets bokmässa är slut. Åkte ner till Gbg i onsdags kväll. Landade hos lillsillen och fick caféliknande äggmackor och te. Hann skriva en historia om min historia med Shane MacGowan innan sömnen anföll.

Torsdagen startade med en tur på mässan tillsammans med Beestream. Var hos Reverb, Dokument Press och Gästis som vanligt. Tog sen en tur på stan, drack kaffe med L på Da Matteo, fixade loggböcker till handledarprojektet och åkte sedan tillbaka till mässan. Mötte upp T och minglade med twitterbekanta och andra. Sedan blev det middag på Tsien Tsin – 43 år pa samma ställe! – innan hemfärd. Kraschade i en soffa hos I och hade det bra.

I fredags var det en ganska lugn morgon med lite jobb innan en ny dag på mässan. Shoppade barnböcker och hittade en ny favorit: Jag vill ha min hatt av Jon Klassen, utgiven av Hippo bokförlag. Passerade Brombergs monter och hittade ännu en hit: En hamsters dagbok – Edward 1990–1990 av Miriam Elia och Ezra Elia. Köp. Köp. Köp. Ett smakprov:


Åt lunch med D:s mamma och återvände sedan för en sista titt på mässan. Hittade ett gäng Fridegård jag inte har läst hos Gästis bland annat. På kvällen blev det häng på Maharani med K och N. Tre timmars snack. Fint det.

Lördagen startade med shopping på Change och kaffe på Da Matteo – igen. Sedan ner till Lindome för att lämna över Mumin-skylt, Muminbok och bilbanebok hos brorsbarnet W. "Otroligt" var hans kommentar om det mesta. Blev skjutsad in till stan igen för att åka med ut till L i nya villan. Lekte med I, gosade och nattade M och snattrade och fnissade med M, L, I och K. Otroligt trevligt.

Igår fick jag pannkakor till frukost och sedan blev det tåg tillbaka till Sthlm. Hade ensamplats, i tågets färdrikting. Färden blev uthärdlig. Hemma väntade D och kz. Skönt att vara tillbaka.

Snart ska jag göra korvgryta och fixa en äppelpaj. Som sagt: gillar det här med höst.


Kommentarer