Tanke nr 656: Joel Gibb, disken och jag

"I'll testify on the word of a radio that I dream of the fate of democracy, as I flee on my bike from the crimes we made, and that I did not do those drugs or steal those army pants..."
Hidden Cameras "I belive in the good of life" / Mississauga Goddam (2004)

Fick trådlösa hörlurar i födelsedagspresent av D. Fantastiska när man diskar. Disken är klar, men hörlurarna är fortfarande på. Lyssnar på The smell of our own av Hidden Cameras. Tankarna är nästan tio år tillbaka i tiden; en födelsedag som inte var en höjdare och med en före detta elev som inte längre fanns. Fast jag har kvar elefanten hon gav mig. Den sitter i fönstret på kontoret och tittar på mig ibland.

För övrigt ska jag snart ner i skyttegravarna igen. Englund väntar. Och imorgon blir det middag på Nalen med kollegorna.

Kommentarer