Tanke nr 719: Processer och Auster

Processerna fortsätter. I förra veckan använde jag mig av ett process-schema för att få en översikt över ett av mina uppdrag. Vad göra när? Vad får ett visst svar för konsekvenser? Vilken är handlingsplanen i olika situationer? Efter att ha bollat med kollegan L satte jag upp hela schemat, med hjälp av post-its, på fönstret bredvid skrivbordet. Och det funkar! Minimalt med ineffektiv arbetstid och jag behöver inte lägga tid på att fundera ut en specifik åtgärd.

Har nyss avslutat Paul Austers Vinterdagbok. Vackert som vanligt. Tycker att det är synd att jag läser ut dem så snabbt bara. Hade velat ha den kvar ett tag till, men det funkar ju inte så ...

För övrigt fick jag ett mail igår, där jag fick veta att romanen som jag hjälpte till att textgranska och ge lektörsomdöme på i november 2011, nu ska ges ut. Mer om det här.

Kommentarer