Tanke nr 852: Fabel flyttade in

I förmiddags kom en av kontorskollegorna in i vårt rum och introducerade några nytillkomna. Jag kände igen den ene av dem, genom lajv visade det sig. Och han arbetar på Fabel, företaget som jag hade min första kontorsplats hos och det var också de som fick in mig i lajvkulturen. Lite senare dök även Max upp, Fabels vd. Vi enades om att vi nog inte hade setts på nästan tio år.

Anledningen till att Fabel under två veckor nu har sitt kontor i vårt galleriutrymme, beror helt enkelt på att de har vad de kallar ett mobilt kontor. De packar ner sitt specialdesignade skrivbord, stolar och papperskorg i en dito specialdesignad vagn och åker runt till olika företag och sitter där i tvåveckorsperioder. Varför? Inspiration, variation – och marknadsföring.

Jag bjöd in dem, och ytterligare några kollegor, i vårt rum för att fika på eftermiddagen. Mycket trevligt. Kreativa människor träffas och trivs, typ. Och lustigt att känna hur cirkeln sluts, hur nu och då flyter samman. Hur mycket som är sig likt, och så mycket som är oerhört olikt. 

För övrigt kom vi fram till att Max (så klart) kände min kompis Johan. Det förvånade mig inte det minsta. Håhå jaja, världen är liten.

Kommentarer

Max Valentin sa…
:) Det var en glad överraskning att träffa dig igen Jenny och nu i Stockholm. Det är ett väldigt trevligt kontor ni skapat, en fröjd att vara på.
Max Valentin sa…
Det var en glad överraskning för mig att träffa dig i Stockholm. Väldigt trevligt kontor ni skapat för er själva.