Tanke nr 904: Ännu en middag

Det finns ett visst rykte som säger att när jag är hemma själv, så lever jag på cornflakes och mjölk. Huruvida detta rykte innehåller något korn av sanning låter jag vara osagt, men även idag blev jag bjuden på middag – av J denna gång. Han är nybliven Bagisbo. Bra det.

Det var första gången jag besökte honom i nya lägenheten som var liten, välplanerad och mysig. Jag kände mig som student igen, och det var en komplimang. Att träffas utan några speciella överenskommelser flera veckor i förväg (dagens middag bestämdes när jag träffade på honom vid ett övergångsställe igår när L körde mig hem), hänga i en minimal lägenhet med hög trivselfaktor, äta pannkakor med lönnsirap och fruktsallad, dricka te och prata om väsentligheter för att sedan långsamt promenera hem i sommarkvällen. Inte fel.

För övrigt lider den här dagen definitivt mot sitt slut och det är dags att ta sin katt och gå och sova.

Kommentarer