Tanke nr 915: Tiden bara försvinner

Det har klagats – återigen – på att inläggen har lyst med sin frånvaro. Tja … det stämmer ju. Å ena sidan kan jag säga att det antagligen inte har hänt så mycket, å andra sidan är det inte sant. Så nu kör vi en kort återblick på de senaste två månaderna.

Augusti:
Jag har påbörjat ett samarbete med min frilansarkollega Carina Nöthe som är grafisk designer. Vi kompletterar varandra i såväl tanke som uttryck. Om ett par veckor ska vi ut och presentera oss som duo för första gången. Ser fram emot det!

Jag har varit ute med min rumskollega Ida och upptäckt nya delar av Södermalm (tänk norr om Hornstull). Bitter Pills var en höjdare. Det krävas återbesök.

Två nya människor har kommit in i mitt liv: Bagisbebisen och Polly. Det kommer skrivas mer om dem allt eftersom de växer och blir större.

September:
Skriver numera "Veckans höjdare", jobbmässiga höjdare, på octotext.se. Förra veckans höjdare kan ni läsa här.

Har kommit igång med ett samarbete med AnnaSvampriket. Det redaktöras bok. Mer om detta framöver.

I september blev jag också frilansredaktör för Natur & kultur. Kul! Processer ramlar på plats, texter skrivs och jag skickar ganska många mail.

Så har det varit ännu en bokmässa. Som vanligt var jag där med Beestream. Som vanligt drack vi kaffe på hålet-i-väggen-stället mitt emot mässan. Som vanligt fastnade vi på barn- och serieavdelningen i A-hallen. Som vanligt handlade vi massa böcker och hälsade på Hippo. Det är skönt med vanor.

Under dagarna i Göteborg hann jag också med att avsluta min del i arbetet med projektet Omforma. Är nyfiken på slutresultatet – en bok. Mer info kommer även här.

Oktober:
Det har varit en hel del besök. Stinis var här, svärfar med fru också. I fredags var I uppe på träningshelg och hon, D och jag var på Tehran grill. Rekommenderas varmt! Och i förrgår var M, faster K, D och jag på Tabouli på Söder. Fnissigt och bra. Fördrink är en höjdare!

En hel del kultur har det också blivit. jag har snackat arbetarlitteratur med Marika Lagercrantz till exempel. Bara en sån sak. Tidningen Klass var där och kollade in vad vi höll på med. Ulla och jag har hunnit med en sväng på Thielska galleriet också. Fin utställning och bra lunch.

Jag jobbar mycket just nu. O, härliga frilansliv med ständigt återkommande ketchupeffekt. Men jag klagar inte. Det är jevvligt roligt. Och ni får hjälpa till att hålla tummarna för att stipendiespättan gör sitt jobb väl. Jag får väl ta och återkomma om det här också.

För övrigt är det mörkt som i en säck och jag ska ta tväris och t-bana till förorten och lilla katten. Inte har jag läst något heller. Men det ska väl ordna sig. Det gör det alltid.

Kommentarer