Tanke nr 961: Det läses – igen

Boklistan över böcker lästa under 2016 har inte uppdaterats på länge. Inte själva bloggen heller. Dagarna har flutit undan och datorn har legat i sitt fodral i väntan på vardagarnas jobb, jobbargubbarna har passerat fönstret och förra helgen var M och P på besök.

På lördagen tog de tunnelbanan hit för att hänga hos oss. Efter fika på Lilla Bagis gick vi bland annat in på biblioteket. Jag fick boktips – Peter May – och gillade det. Nu väntar jag på att del två i Lewis-serien ska återlämnas så jag kan plocka upp den och under tiden jag väntar har jag klämt två Belinda Bauer och läser just nu Mia Ajvide. Det finns hopp om vår och läsning.

Katten klagar högljutt och imorgon åker jag lite söderöver för att skämmas bort – och prova lajvkläder. I juni är det lajv, fantasylajv och förberedelserna lunkar på. Snart dags att täta mitt vattenskinn och smörja in skorna så de klarar en helg i skogen.

Tills dess ska jag ha läst några böcker till tänkte jag. Vi får se hur det går.

Kommentarer