Tanke nr 1243: Grannhelgshäng

Det är söndag. Helgen har varit bra, en riktig grannhelgshäng. Dessutom har vi fått både tvättat och städat. Inte illa. Igår grillade vi korv tillsammans med A&D och deras kids, R och hans gullecorgie Irma och R:s kompis D och hans son. Alla grillade vegokorv utom D å jag. Vi körde chorizo och hembakta korvbröd. Det var D som hade bakat, inte jag ... Vi kämpade mot kylan och hann även med en kaffe – tack A för att du räddade mig från brist på koffein-döden! Sedan gick jag in i tvättstugan och stannade där tills jag hade blivit varm. Det tog sin tid.

Idag kom A + R och corgien hem till oss på kaffe och fika. A hade med sig (fortfarande varm!) chokladkaka och R kom med veganska semlor från Lilla Bagis. Nomnom. Vi pratade idrott och lärargärningar, musik och covidläget. Det var ett fint häng. Jag hann dessutom med ett ordentligt hundgos. Päls är beroendeframkallande.

För övrigt är det handbolls-EM och jag ska titta på Spanien–Norge.

Kommentarer