Tanke nr 1244: Vad hände med februari?

Februari må vara kort, men så kort att inga inlägg gjorts? Så kan vi inte ha det. Här kommer en lista över saker som hände i denna årets kortaste månad:

  • Vi tog med R & S på Mahlerkonsert på Stockholms konserthus. Smetigt, romantiskt och mäktigt på samma gång. Två harpor! Sju kontrabasar! Say no more ...
  • Jag var på Rindö hemma hos U och diskuterade pitch för bokidé. Väntar på svar.
  • Vi har rollspelat Nordiska väsen med A & T. De lyckades faktiskt få Arvid Smirnoff att bli kvitt hamnskiftarförbannelsen. Äntligen! Han överlevde dessutom. Inte illa.
  • Jag har blivit intervjuad för vinjetten "Medlemssnack" i tidskriften Klass. Det var trevligt.
  • Vi har hängt med J, J & lille R. Han är avis på min bläckfisk-tischa, jag har lärt mig massor om vilka djur som äter vilka och hur långa de kan bli. Snart ska lelle R komma hit och spana in mina gosedjur från förr. Det kommer bli episkt.
  • Det har hunnits med en skrivgruppssejour. Här kommer ett smakprov:
Tänk vad vanskligt livet är
en katastrof, en kris och
plötsligt är man inte vatten värd

Bättre att förbereda sig
våga välja vansinnet som sprider sig
när allting har gått åt helvete

Preppa för det oundvikliga
för husdjurs död och
brustna hjärtan där ingen part
går hem med segern

Bli träffad av blixten
kör av vägen i halkan
bjud in alla virus att fira triumfer i din kropp
njut av att just du har drabbats

  • Det har ätits middag med bästa E som jag inte har sett på evigheter.
  • Vi har hängt med Bagis bästa corgi. Gospropp.
  • Jag har fått hänga med en av mina författare – på riktigt! Mkt trevligt.
  • Vi har varit på Gotland och hälsat på L i Visby. Så skönt.
  • Å dessutom har jag jobbat, jobbat lite till och kvällsfikat med bästa grannen A och bästa grannen R. Kvällens uttryck: "Ledsen och gränslös." Fint det.
För övrigt har snart även mars passerat, men det får bli ett annat inlägg.

Kommentarer