Tanke nr 1249: November och december 2022

Asså jag vet inte hur det går till. Helt plötsligt har tiden skuttat sig igenom både november och december. Nu är det nytt år och jag ska egentligen göra en boklistaför 2022, men först får vi allt sammanfatta vad som hände i november och december 2022. Alltså, listdags:

November

  • Vi lajvade i såväl Målsryd som Åtvidaberg under höstlovet. Octotext nya partner Lajvbyrån hade två gig där D och jag auskulterade. Jag fick vara räv på biblioteket i Åtvidaberg. Fint det.
  • Det har druckits afternoon tea på hotell Lady Hamilton i Gamla stan för att fira E. Mättnaden var total.
  • Det blev också en elektroakustisk konsert på KMH med R och E. Kul att överraska dem.
  • I från Gbg var på välbehövligt besök.
  • Det firades födelsedag på min födelsedag – L fyllde 50 och bjöd på kalas i Tornvillan i Vaxholm. Så fint, så gott, så himlans trevligt. Det var också 15 °C. Har aldrig varit med om det i november förut.
  • Dagen efter min födelsedag hade jag födelsedagsfika. Många vänner, mycket paket och mycket kaffe.
  • D och jag var på boksläpp i Hornstulls bokhandel och lyssnade på uppläsning och samtal om Henrik Johanssons Fruktansvärda arbetsplatser jag besökt och de vackra människor jag där mött (Verbal förlag 2022). Superfin bokhandel med väl utvalt sortiment. Rekommenderar boken också, speciellt till alla som skulle försöka ta sig ut i arbetslivet under 1990-talet ...
  • U bjöd mig på en resa till Falun för att träffa formgivaren av U:s bok Att väva ett liv (Isaberg förlag 2022), äta god middag, besöka Dalarnas museum och bo på hotell. Det var en fin resa.
  • Jag och D hängde med fina J en lördagskväll och uppdaterade oss om vad som hänt under hösten. Jag saknar min formgivare!
  • I slutet av november var svärfar uppe på snabbesök. Han skulle bl.a. gå på Nationalmuseum och se Christer Strömholm-utställningen "Porträtt i Paris".

December

  • December inleddes med en lunch med M från Natur & Kultur. Flera år sedan vi sågs senast, men det kändes inte så. Skönt när det är så.
  • Vi passade D och lilla E en kväll. E ville gå och lägga sig innan utsatt läggdagstid. Win!
  • Det blev en tur ner till Gbg och konferens med LajvbyrånWendelsberg. Därefter ett besök med A&T på Jul på Liseberg som avslutades med middag på Tien Tsin.
  • Adventsfikade hemma hos S och kusin R. Pepparkakor är gott.
  • Tog upp kontakten med F som jag jobbade ihop med på Chalmers för många år sedan. Kul att ses, även om det inte var IRL.
  • Firade lille R. Han har blivit sex år. Håhå jaja.
  • Lunchade med U på Tårtan och fick min bok. Mysigt ställe. Kan bli nytt stammishäng. Undrar om tv-serien finns på SVT Play? Det fanns den! Kolla här.
  • Några dagar innan jul åkte vi ner till Gbg igen. Bodde två nätter hos bror, var i H-stad och löste gamla brev, körde till H-ås och fikade och sov över hos S. På julafton landade vi hos K och där hängde vi sedan resten av juldagarna. Bästa hänget med mat, drinkar, spel, pussel, sömn och snack. Vi har fått till en bra jultradion. Nästa år kör vi igen.
  • På årets sista dag hängde vi i soffan och kollade på Stranger Things. Ingen dum avslutning på ett år som har varit ... sådär.

Kommentarer