Tanke nr 931: Mjau i natten

Matten säger att ibland lånar personer ut sina insta-konton till andra för att variera inläggen och göra flera röster hörda och sådär. Så det är inte mer än rätt att jag får mjaua fram mina åsikter på den här bloggen en stund.

Kort om mig: Heter Zelda, varför vet jag inte. Vissa spelnördar tror att min matte och husse har mer koll än vad de har. Strunt samma, mitt namn är ok. Fast jag gillar inte när de kallar mig fröken Liljekvist. Jag äger lägenheten, speciellt sängen. Och soffan. Och hallen. Men jag gillar inte köket. Förutom maten då. Och vattenskålen. Jag är tydligen femton och ett halvt år. Vet inte vad det betyder. Min päls är fin. Sköldpaddsfärgad säger dom. Vet inte vad det betyder. Spelar roll. Snygg är den i alla fall.

[tvätt- och purrpaus]

Jag har mjauat in matten i sängen flera gånger idag. Hon ville sitta i köket. Det ville inte jag. Hon gav upp och la sig i sängen en stund. Sen ville hon sitta i köket igen. Det ville inte jag. Matten sa: "Du är väldigt tydlig men jag tänker inte göra som du vill". Trodde hon ja. Jag vann. Igen.

[tvätt- och purrpaus]

[tvätt- och purrpaus]

Min husse är hemma nu. Han är ok. Tycker han är bäst när han ska sova. Då sover jag också. På hussen. Nu sitter han i soffan. Det är ganska ok. Inte helt ok. Ganska ok.

[sovpaus]

Nu ska jag sova. Hej då.



Kommentarer