Tanke nr 226: Masarin och Lelle w

Han är förtjusande mitt brorsbarn. Förtjusande, och lik Masarin. Kolla kinderna. Vi firade lite jul ihop. Han anlände iförd tomtedräkt inklusive luva. Jag snodde honom omgående.

Efter sedvanligt gosande, jazzade vi loss till Ovan där från Frälsningsarméns julskiva En salig samling, och ärade allt och inget. Mjölkstinn slumrade han in i mitt knä, varm och tung.

Enligt säker källa hade han några dagar tidigare dragit ut på E6:an i sin gåstol och inhandlat julklappar för hela barnbidraget. Coolt. Jag funderar som bäst över vad nästa Lelle w-present ska bli, från mig till honom. Skiva? Bok? Både och? Så många presenter, så få brorsbarn. Nytt besök på Liten Karin – säkerligen.

Kommentarer

Anonym sa…
Söööööt!
Anonym sa…
Ser ut som en typisk Wigo!!!
Jenny sa…
Anonym: Två rätt av två möjliga. Inte illa. Grattis!