Tanke nr 410: Tågresor, shopping och vänner

I torsdags skulle jag åka till Stockholm strax innan kl 18. Trodde jag. Eller rättare sagt: jag var helt säker. Fast jag hade fel. Insåg – för sent –att mitt tåg gick en timme tidigare än vad jag trodde och fick lätt panik. Ringde SJ som hittade ett nytt tåg, en tufftuffvariant, och dessutom fick jag priset rabatterat med biljetten som jag nyss hade sumpat. Jag älskar SJ. Ska åka massa tåg framöver.

Efter att ha varit i alla städer mellan Gbg-Sthlm, ståtat i ensam majestät i 1:a klass mellan Bålsta-Sthlm, och funderat över hur många zombies det fanns i Enköping, kom jag äntligen fram tre timmar senare än det var tänkt. Blev mött av D som gav mig äppeljuice och Polly så att jag skulle stå mig sista etappen till Bagis.

I fredags åt jag lunch med M från Beep och planerade eventuella samarbeten framöver. Trevligt var ordet. Shoppade sedan prylar till D:s lägenhet och fascinerades av det grymt smutsiga, oorganiserade och stökiga Wayne's CoffeeMio, Sveavägen. Dock nödläge så vi åt ändå. Schysst affär i övrigt. Jag hade gärna haft en liggfåtölj. Hade nog aldrig gått upp...

Igår fyllde Lars år. Vi var ett stort gäng som åt brunch på Strand. Kul att se vänner från förr (inklusive barn). 

Nu dricker jag kaffe. D pysslar runt och katterna verkar nöjda. Sol är det också. Och ikväll ska jag ta tåget tillbaka till Gbg. Vi får väl se hur det går ;).

Kommentarer