Tanke nr 467: Om veckan som gått

För en vecka sedan satt jag på tåget till Västerås för att under en helg delta i, inspireras av och diskutera lajv. Det var Prolog 2011. På fredagen inledde jag med filmvisning av lajvet Delirium med efterföljande diskussion om gränssättning och ansvarstagande, för att sedan fortsätta med ett utvecklingsforum om nya projektet Arrportalen.

Lördagen inleddes med ett föredömligt kort möte för att klubba igenom Berättelsefrämjandet och fortsatte med diskussion/föreläsning om Nördfeminism 2.0. Diskussionen sträckte sig över lunchen och sedan dansade jag medeltida danser en timme innan det var dags att hjälpa till med rollskrivande inför ett av konventets scenarion: Midsommar 2013. Gick över till en workshop i hur man skapar en roll och sedan lyckades jag hänga på den lokala fritidsgården och få gratis korv. Vet inte riktigt hur det gick till, men det var trevligt.

Söndagen startade med lajvet "Med stort ansvar..." som handlade om superhjältar i gruppterapi. Svettigt och kul. Spelade ihop med J som i tidigare lajv har varit min oäkta son och min chaufför. Men inte samtidigt. Inhandlade boken "Nordic Larp" också. Spännande läsning. Tog tåget till Stockholm och gick på konsert med Mogwai.

Förkylningen tog överhanden och det blev långsammare än planerat, men hann med lunch med L och fika med A innan hemresa igår. Idag har jag läst ikapp mail, uppsatser och responsat, samtidigt som jag funderar över ett friformsscenario. Ska knappra vidare...

Kommentarer