Tanke nr 670: Krånglande listor

Försöker lägga till ännu en utläst Oz-bok på boklistan, men det vill sig inte. Jaja, har i alla fall läst ut "Ticktack från Oz". Även den har jag läst förut. Undrar hur länge jag kommer att känna igen dem. Har jag verkligen läst "Glinda från Oz"? Antagligen.

Var nere på mitt favvoställe i Bagis – biblioteket – igår och hämtade ett gäng nya Oz-böcker plus en Barbro Lindgren och en Maria Lang. Det är fantastiskt att det finns ställen där man bara kan gå och hämta böcker, utan kostnad, när det börjar tyna i bokhögarna hemma.

Läste ut "Mördaren ljuger inte ensam" igår. Bra bok. Påminner mig om Trenter och Balderson fast mera allvarlig. Något inslag av Kitty/Lotta också. Ska jag ta mig igenom alla Langs böcker har jag ett mastodontprojekt framför mig. En bok om året mellan 1949–1990. Frestande måste jag säga. Fast då finns alltid risken att någon ser mig som besatt. Tja, vi får väl se.

För övrigt är det tomt på kollegor i rummet och jag ska dricka mera kaffe. Å så har jag en låt av Kurt Olsson på hjärnan. Så kan det gå.

Kommentarer