Tanke nr 887: Halmstad i vårsol

Efter Skånebesöket tog jag tåget till Halmstad. Blev mött på stationen av mamma, pappa och W. Storstilat mottagande må jag säga. Pladdrade med W, lekte med lego, besökte nya lägenheten, åt schnitzel och chips, såg Gladiatorerna, övade coola moves och pratade om vad som är mysigt att lyssna på när man ska sova (ventilen till exempel, eller bilarna på gatan).

Jag vaknade tidigt och låg och tittade på W (som är söt när han sover), sedan blev det frukost och bilfärd ut till Ringenäs med mamma och W. Vi tittade på snäckor, fikade i buskarna och hoppade på stenar. Därefter mötte vi upp bror, M och lilla L för lunch (pyttipanna så klart) på Haverdals golfklubb. 

Mätta åkte vi tillbaka till stan för ytterligare en tur upp i nya lägenheten, kryprace, besök i Pippiparken samt fika. Sedan åkte några norrut igen medan vi andra tog oss hem för middag, filosofiska samtal om livet – om att vara kär och bo ihop och hur man gör när någon annan är bråkig –, videoinspelning, tjuv- och polislek, tandborstning och ännu ett kvällssamtal. Det handlade om katter denna gång.

I morse fick jag sällskap av mamma och mycket sömnig W till frukosten. Mysigt! Promenerade till stationen i solsken och vände nosen mot Stockholm. Väl hemma har jag först dissats av lilla katten, men nu tagits till nåder igen. Skönt.

För övrigt är det dags att snorka in.

Kommentarer