Tanke nr 1215: Göteborg–Gotland–Linköping

Håhå jaja, nu har tiden skuttat fram igen. En månad sedan sist ... Så kan det gå. Det har blivit en del resande den senaste tiden. I mitten av september var jag nere i Göteborg för att avsluta ett uppdrag och träffa vänner jag ser alltför sällan. Det blev middag på Tyska bron i solsken, lunch på Kåges hörna i saluhallen, häng på Magasinsgatan med M och S och jobbade på hotellet.

Det har även blivit ett besök på Gotland för att hälsa på familjen N. Vi var hett efterlängtade av lilla P som sa: "Ni behöver inte åka hem". Och det gjorde vi inte heller, i alla fall inte när vi skulle. Men vi hann med ett flertal goda middagar (älg, flundra, vegetarisk och lite annat), nyponplockning på heden, bad i Östersjön, skivspaning på Stora Coop och självplock av grönsaker. Alltid lika skönt att hänga med vänner som man liksom inte behöver ha sig med. Det är ok att hänga, ok att vara självig, ok att bara vara.

Om skivbutiken på Stora Coop, Visby:

Några dagar senare än tänkt körde vi i fantastisk dimma mot färjan och tuffade tillbaka mot saftlandet. Jag hann med en kaffe och att packa om väskan innan jag tog tåget till Linköping. Checkade in på hotellet, jobbade, åt thaimat i ensamt majestät och jobbade lite till. Dagen efter höll jag, och S, i en workshop med Ecorado om dåtid, nutid, framtid. Mkt givande. Det kommer bli alldeles utmärkt vad det lider. På eftermiddagen tog vi oss till Magistratshagen och pressvisningen av den splitternya interaktiva lekplatsen, ett resultat av projektet Play IT. Så fin och väl värd ett besök!

Om lekplatsen:

Kommentarer