Tanke nr 1216: Göteborg t&r

Hann tydligen med ännu en resa innan jag till och med hade avslutat förra inlägget. Så kan det gå. Sitter nu i fåtöljen och spisar vinyl med D. I onsdags tog vi bilen ner till H-ås och checkade in på V:a N-vägens b&b. Mysigt. Fanns både kaffebryggare, brödröst och munskydd – samt deckare i otaliga hyllor.

På torsdagen var det jobb, lunch med A & G inklusive kaffe, hundgos och mera jobb. Därefter tog vi bussen in till stan och checkade in på hotell Vasa och jag hann med ytterligare några jobbsaker innan årets happening – bokmässemiddag (trots att det inte blev någon "riktig" mässa i år) – traditionsenligt avnjöts på Tien Tsin. Gött tjôt, massa skratt och god mat som sig bör.

På fredagen anslöt L och på, från hotellet, närbelägna Mahogny fortsatte vi förra veckans planering för totalt världsherravälde. Det artar sig. Lunch på Sjöbaren och sedan hotellhäng med svåger och våfflor. Rummet hade jacuzzi ... Nöjd.

Igår efter utcheckning strosade vi genom Haga till Cigarren och sprang på O och hans lelle H. Spontankaffe är bästa kaffet. Det har jag alltid sagt. Sedan knallade vi runt i second hand-skivaffärerna på Andra Lång: Dirty Records, Linné skivbörs och Andra Långgatans skivhandel. På sistnämnda ställe köpte jag Automatic av The Jesus & Mary Chain. Det blev mexikansk lunch på TomToms innan vi hämtade upp väskorna och tog vagnen till Centralen. Hemresan gick snabbt. Håkan i lurarna och inte särskilt mycket folk. Det blev middag med kvällshäng hos katten M innan vi – äntligen – kom hem.

Idag har jag njutit av egentid hemma utan ett enda måste. Mycket nöjd. Att D sedan kom hem med en Nick Lowe-platta till mig (The Rose of England) har inte gjort dagen sämre. Så nu sitter vi här i höstmörkret och lyssnar på musik, på riktigt. Hai.

Kommentarer