Tanke nr 1114: Skånskt besök, forts.

På onsdagen slappade vi nästan hela dagen. S kollade livestreamspel och jag joxade runt. Vi pratade om spel och e-sport, skrivande och vad det finns för knep när man får skrivkramp. På eftermiddagen åkte vi till Gamla stan. Först gick vi till Sf-bokhandeln och gjorde som på Nordiska, dvs började högst upp. Å där fastnade vi. S hittade merch till sitt favoritspel och köpte sig en mugg med spelloggan på. Sen kollade vi på massa bräd- och rollspel. Efter det hann vi inte mer eftersom vi skulle möta D och S pappa N på den mexikanska restaurangen Geronimos FGT

Väl där slog vi oss ner på uteserveringen, beställde dricka (och när S undrade varför det var salt på kanten på mitt glas fick jag förklara hur man drack tequila*, trots att det jag drack var en frozen margarita) och kollade in menyn som är i serieform. Det var som vanligt massa mat och vi satt där och mumsade och pratade. N skjutsade hem oss efteråt och vi hängde lite på balkongen aka "världens minsta altan" för att citera W. Det var fint att uppdatera sig lite om det allmänna läget. 

På torsdagseftermiddagen skulle jag lämna tillbaka S, så vi tog t-banan till Stora Mossen där N plockade upp honom för vidare färd mot Skåne. Men innan dess tog S och jag en promenad till Skogskyrkogården och diskuterade viktigheter: koloniträdgårdar, AK-arbete, Aslan och stenbordet och romer. Men det förtjänar ett eget inlägg. 

För övrigt hänger jag på en altan, väntar på att pannkakorna ska bli klara och det är varmt.

* Angående tequila: S var måttligt intresserad och höll med om att han lika gärna kunde glömma bort vad jag hade sagt.

Kommentarer