Etthundratredje tanken: Kärlek och skivspis

Jag har sett honom! Lelle W, mitt fantastiskt charmiga brorsbarn. Han har nästan tittat på mig, gnurfat lite och somnat om. Fascinerande. Pussade lite på hans fötter och blev kär. Vi ska hänga i massor. Sådetså.

Redde efter många om och men ut att jag ägde en Nick Drake-skiva. P hade tre, jag hade en fjärde: Way To Blue – An introduction to Nick Drake. Fick den av min fd elev Janne, som läste Svenska B minns jag, för flera år sedan. Han tyckte liksom att jag skulle lyssna på den. Gör det nu. Bra, vemodig och sorgsen men bra.

Kommentarer

Miss X sa…
Älskar Nick Drake!
Jenny sa…
Han är bra :). Men jag gillar den nog mest för att eleven var lite gulligt generad när han kom med en skiva till "fröken". Han sa: "Jag vet att det inte är vad du brukar lyssna på, men det är bra." Han var ljudtekniker.