Tanke nr 270: Vinter, vinter och en text

Det får vara slut snart på det här halkandet och sandandet och försiktighetsgåendet och snörvlandet. Jag vill slippa ha på mig raggsockor, tröja, jacka, halsduk, kängor, mössa, vantar... bara för att gå tvärs över gatan till närbutiken. Ge mig fågelskvirr och morgonvärme, ljummen luft och musöron på träden. Kom igen våren. Det är ju för f-n februari!

Annars läser jag rapporter för min kollega S hos Frilansarna, planerar fredagens workshop med Chalmers och ska – voj öde, ve och fasa, anfäkta och anamma – ta mig till affären. Carl Crona har nylanserat sin blogg också.

Kommentarer

Anonym sa…
Instämmer! Gå med i "fram för våren för f-n partiet"!
M
Anonym sa…
Februari?
Vår?

/Alex
D sa…
äsch vår, det är ju bara massa solsken och blommor och fågelkvitter och sånt.

trams.
Jenny sa…
M: Yey! Vi startar ett sånt :). Eller... jag gjorde nog det innan.

Alex: Ja? Varför inte? Vinter: dec-jan, vår: feb-april, sommar: maj-sep, höst: okt-nov. Låter fint tycker jag ;).

D: Jepp. Vår är löjl.
Anonym sa…
Länge leve våren och fågelsången tycker Hubbe!
Vinter är kallt och man kan inte vara ute och springa med svansen i vädret och jaga Alvin!
Jenny sa…
Vem är Alvin? Hubbes kompis? Hubbe är ganska fjantig tycker vi.